Impulses

Lives in Puerto Rico Puerto Rico
Works as a student
Joined on Apr 7, 2013

Comments

Total: 3037, showing: 41 – 60
« First‹ Previous12345Next ›Last »
In reply to:

Just Another Photog: I’m sorry to criticize, but this is not the fastest build for the money. I’m getting ready to do a build of this type for video editing and photo editing.

I’ve designed a machine with 10 processors and 20 threads, 64 Gb of ram, the same video card and 4 Samsung 4K monitors. It also has a 4 1TB SSD’s raided for lifting speed. Any additional drives will be SSD’s as well.

This build cost just under $6,000 Canadian. It’s basically a PC version of a mid level iMac Pro, which costs about $12K. There is no rendering, everything displays instantly.

I expect to build in April when I retire. I can’t wait!

I don't think he or DPR claimed it was the fastest for the money, and once you introduce video editing into the usage cases the requirements change in a massive way, since all software for that is typically way more multithreaded.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 20:53 UTC
In reply to:

Dragonrider: A nice system, but pretty pricey for what it is. Can't see the logic in a 27" monitor when you can get an equally good 32" for equal or less. SSDs definitely help with LR, but I suspect the CPU choice may be sub optimum in a couple of years as Adobe is going to get pushed to utilize more cores efficiently.

3x 24" U2412M here and when I finally upgrade my center/main display to something more current* I'll definitely be keeping two of those displays around it, probably in portrait mode so I can still fit all 3 into my current Bekant desk & Monoprice glass stands.

Once you've worked with multiple displays on a daily basis it's tough to go back, that was easily one of the best choices I've ever made right along with jumping on SSDs early on (X-25M G2).

*(probably a 32", resolution aside - 27" at 16:9 doesn't seem like a big enough jump from my 24" 16:10 displays, similarly tall but a little wider)

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 20:51 UTC
In reply to:

Dheorl: Such a wonderful build, ruined by such terrible peripherals =P

I can't speak for everyone or the rep they get at large, but Bose anything (and their PC or "multimedia/dock" stuff in particular) is usually not the greatest bang for the buck (with the exception of their excellent NC cans, they're tough to beat there).

Even $400 is quite a lot for that kinda setup and not hard at all to beat for less money. My JBL LSR305 were $200 for the pair FWIW, tho they take up more space (well worth it if you care about audio at all tho). Micca MB42x + a Topping amp might be cheaper/smaller but it means more cables.

I used to have a pair of pretty compact Samson MediaOne 3 (they've rebranded them a few times) that I thought were pretty good for all-in active monitors at $100. I don't care what magic Bose works, little plastic enclosures with like 2" woofers aren't gonna beat physics.

Audio is one thing where smaller rarely actually means better...

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 20:45 UTC
In reply to:

jbw28: Just so everyone who reads this knows, this is straight up overkill to edit photos. I did a similar build 2.5 years ago now and everything cost less than $1k.

80+ would definitely make me nervous, specially since I live in the topics without central AC... Yeah that last extra ~400MHz is seldom worth the extra effort... And I might be massively behind the times in this regard but I've never been sold on AIOs either, full loop (multiple AIOs maybe) or just stick with air IMO.

Prices for AIOs keep creeping up and in a system like this the GPU will get as hot or hotter than the CPU anyway.

Air coolers have kept improving and are a little underrated, I'm pretty happy with the Phantek unit I got a few years ago, I forget the jumble of letters that denote the model... People seem to think an AIO simplifies overall airflow or guarantees a quieter system but like you alluded to, it's not that simple.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 20:41 UTC
In reply to:

Dheorl: Such a wonderful build, ruined by such terrible peripherals =P

I think that might've looked funky on the VESA arm, tho I'm not sure why you need an arm with so much articulation for a single display either. He might've given some reasoning, I haven't read the whole thing, the setup as is does make it easy to clear the whole desk quickly, which has it's uses depending on his overall space.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 20:26 UTC
In reply to:

Dragonrider: A nice system, but pretty pricey for what it is. Can't see the logic in a 27" monitor when you can get an equally good 32" for equal or less. SSDs definitely help with LR, but I suspect the CPU choice may be sub optimum in a couple of years as Adobe is going to get pushed to utilize more cores efficiently.

You think so? They haven't been pushed to do so over the last 4-5 versions of LR, I dunno what's suddenly gonna convince them to make their stuff more multithreaded... I made a similar choice like 3 years ago (6700K vs 5200) thinking I might regret it (tho gaming was also a factor, but it is for him too) and Adobe has basically stayed put or regressed a little if you're using the new LR CC.

The only way I see Adobe getting pushed into doing anything is if more and more people start seeking LR alternatives (I know I am) AND if those alternatives are actually better optimized themselves, I don't think that's really the case right now or for the next couple years. It's a fair point tho, a decent build like this can easily be useful for 5+ years. My old 2500K build circa 2011 is still being put to good use after being handed down within the family.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 20:22 UTC
In reply to:

jbw28: Just so everyone who reads this knows, this is straight up overkill to edit photos. I did a similar build 2.5 years ago now and everything cost less than $1k.

Hadn't read that far, saw something about 4.7GHz and didn't see he's running it at 5.2GHz... A nice mobo will help there but honestly, the time and effort put forth for that is probably one of the most superfluous things.

A bog standard 4.5-4.8 OC that you can get on air is what, 5-10% slower at most? On something that's purely CPU bottlenecked anyway, often way less... I agree with you there, whole lotta effort for bragging rights more than anything.

There's overclocking to get a little more bang for your buck, and then there's OC'ing purely for the geeky endeavor of it all and seeing how far you can push things. This crossed into the latter the second delidding became a consideration. :P

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 20:16 UTC
In reply to:

Dheorl: Such a wonderful build, ruined by such terrible peripherals =P

Audio is clearly not his priority, could probably do about as well as that Bose mini with a cheaper UE model, but anything that small and housed in a single unit (never mind BT) is obviously a compromise for aesthetics and minimalism over SQ. I have a little UE Mini Boom on my desk too FWIW, but it's merely for taking calls...

Heck speakers on desks in general are a compromise unless you get creative to raise them up or at least angle them up (otherwise there's quite a bit of interaction with reflections off the desk). Not everyone will wanna live with the two floor stands and JBL LSR305 that bracket my desk space tho (or the DAC on the desk feeding them). :p

Can't make any excuses for that board tho, yuck. ;)

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 20:05 UTC
In reply to:

jbw28: Just so everyone who reads this knows, this is straight up overkill to edit photos. I did a similar build 2.5 years ago now and everything cost less than $1k.

TL;DR: congrats, you didn't do anything magic tho and he didn't claim this was the best bang for the buck. Plus you surely bought at least the RAM at a much lower price given market conditions. I'm betting a few of the things in his build make it nicer to live with, but that's subjective and also part of what makes a DIY approach so great.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 19:58 UTC
In reply to:

jbw28: Just so everyone who reads this knows, this is straight up overkill to edit photos. I did a similar build 2.5 years ago now and everything cost less than $1k.

Storage is overkill as well but damn if it isn't nice to have more of your daily workflow on SSDs rather than spinning discs. Those SSD account for nearly another $1,000. I spent a little less myself (1x M.2 256GB and 2x cheaper $300-ish SATA 1TB SSD), but the pricing there has essentially been frozen for the last 3 years due to demand.

Definitely could've saved another $150 on a lower end mobo but that choice is again about amenities and convenience. If you cut all thr things I mentioned (plus things like that VERSA display arm) and go with a non gaming GPU (-$600) the build is quickly well under $2,000. I wouldn't wanna work every day on a system with no SSD or one only big enough for the OS tho, or with a crap display.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 19:56 UTC
In reply to:

jbw28: Just so everyone who reads this knows, this is straight up overkill to edit photos. I did a similar build 2.5 years ago now and everything cost less than $1k.

He addresses that even within the synopsis DPR quoted here, as DL said... It really comes down to the amenities and market pricing tho. The display alone accounts for $1,500 but most really nice 4K IPS displays aren't too far off ($700+).

A few years ago you and me paid less than half what he did for the same amount of RAM, but that's out of his control. So that's -$200 right there, could probably go with less efficient or fancy cooling for -$100 (never been sold on AIO WC myself, go for a full loop or nothing IMO).

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 19:55 UTC
In reply to:

Dheorl: Such a wonderful build, ruined by such terrible peripherals =P

Clean looking for sure, but yeah I'd want a nice mechanical board myself, and at least one side screen for multitasking.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 19:43 UTC

Pretty sensible build, I went with a quad core 6600K over a hex-core 5200 a few years ago for pretty much the same reasons he did, the quad was gonna run cooler and at faster clocks which benefit both gaming and LR (tho extra cores > anything if you do video editing). LR is pretty poorly optimized for extra cores tbh...

I might've made a few different choices as far as storage/cooling but those are all nice components he used. His cable management skills are absolutely on point, that's really what elevates the build IMO. Anyone can put a nice PC together, making it run quietly and look clean takes a little bit more effort and planning.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 19:40 UTC as 108th comment
In reply to:

joel avery: They are missing Rokinon (and it's variations) in the lens manufacturer area.

Yeah the Bower brand is Samyang's as well and I think they've got a fourth in Europe (Walimex?). They've probably got a couple others but I dunno how common they are, Vivitar too I think.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 17:28 UTC
In reply to:

Englund: As a biologist with a PhD, I must say that this was one of the worst misuses of the word "ecosystem" in quite a while.

Touche Wye.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 17:25 UTC
In reply to:

dr.noise: I don't get the point. DPR, you were a respectable site once in the past. What are you doing with your life?

A good example of the classic crotchety commenter that permeates every DPR article, phone/rumor related or not.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 17:20 UTC
In reply to:

Englund: As a biologist with a PhD, I must say that this was one of the worst misuses of the word "ecosystem" in quite a while.

You get a lot of bacteria and parasites within those walled gardens.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 10:20 UTC
In reply to:

By standing on the Shoulders of Giants: Where's snapseed, samyang and camera 360?

You might have a fair point, tho the sensor is arguably THE major component... Then again people really aren't aware of other players besides Sony & Canon (Toshiba, Aptina, etc.). Putting in some smartphone brands (not even the OEM) and not others still makes little sense tho, specially considering the number of dead brands they just sorta name dropped for nostalgia or whatever the heck.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 08:18 UTC
On article DJI Mavic Air: What you need to know (136 comments in total)
In reply to:

madsgrand: This slideshow format is still annoying!

Mobile or bust, these kinda articles are usually short anyways so I just save em for reading on my phone. I agree the slideshow format is super annoying.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 05:24 UTC
On article DJI Mavic Air: What you need to know (136 comments in total)
In reply to:

Pritzl: This is the first drone I've even considered. It combines the advanced feature-set previously limited to larger models with the compactness of an entry-level drone.

Sure, a 1 inch sensor would have been nice but size/price would have suffered significantly I think. I suspect DJI will push the Mavic Pro further up the pecking order now that the Air is filling the role of competent mini-drone. So, maybe that's where we'll see a 1 inch sensor debut on a consumer level drone?

I kinda considered the Spark for a minute... But if I was buying today this looks like a no brainer, it's rather impressive how quickly DJI keeps iterating.

Link | Posted on Jan 25, 2018 at 05:21 UTC
Total: 3037, showing: 41 – 60
« First‹ Previous12345Next ›Last »